“Gazpromneft-Lubricants” şirkətinin baş direktoru Anatoli
Skoromets avtomobil və sənaye yağları bazarının əsas tendensiyaları, biznesin
inkişafı və RBC+ tədqiqat bazası haqqında danışıb.
— Yağ bazarı çox rəqabətlidir, lakin Gazpromneft-Lubricants
(GPN-SM) həm Rusiya, həm də xarici bazarlarda öz rolunu fəal şəkildə gücləndirir.
Bu gün bunun üçün doğru vaxtdırmı?
— 2020-ci ildə pandemiya bütün nəqliyyat növləri ilə
daşımaların həcmini əhəmiyyətli dərəcədə azaltdıqda, dünya üzrə neft emalı
zavodları öz imkanlarını dondurdu, nəticədə baza yağlarının çatışmazlığı
yarandı. Karantin dövründə, tələbatın azalması fonunda, bu, çox nəzərə çarpan
deyildi, lakin aktivlik geri qayıtdıqca, sürtkü yağlarına ehtiyac artdı. İstehsalını
azaldan şirkətlərin heç də hamısı əvvəlki həcmlərə dərhal qayıda bilməyib. Biz
sürətli reaksiya və geniş distribütor şəbəkəsi
vasitəsilə bazarda payımızı təmin etdik.
2021-ci ildə daxili tədarüklər 10% artıb.
Rusiyada və xaricdə öz texnoloji sahələrimizi idarə edərək,
məqsədli inkişaf regionlarında istehsal müəssisələrini birləşdirən tərəfdaşlar
sistemi qururuq. Bu, bir çox logistika problemlərini aradan qaldırır və yaranan
qlobal tələbi, eləcə də yerli ixtisaslaşmış ehtiyacları tez bir zamanda
qarşılamağa imkan verir. Buna görə də, çətin 2020-ci ilin nəticələrinə əsasən,
bizim üçün yüksək gəlirli məhsulların ən vacib kateqoriyalarını pandemiyadan əvvəlki
səviyyədə işlədik və 2021-ci ildə isə satış artımı 9% təşkil etdi.
İndi vəziyyət əlverişlidir. Rusiya qablaşdırılmış yağlar
bazarındakı payımız üç il əvvəl 22%-dən 24%-ə yaxınlaşır. Mən bizim flaqman məhsullarımızı
nəzərdə tuturam - bütün dünyada G-Energy və Gazpromneft brendləri altında təxminən
320.000 ton yağ.
— Yəni, pandemiya zamanı özünüzü güclü beynəlxalq oyunçu
kimi elan etmisiniz?
— Beynəlxalq bazarların inkişafı üçün komandanın fəal hərəkətləri
və səriştələri sayəsində bu iki ili mümkün qədər səmərəli şəkildə işləyə
bildik. Biz tədarüklərin həcmini və coğrafiyasını xeyli artırmışıq. İndi məhsullarımız
103 ölkəyə çatdırılır. Bu il ümumi satışlarda ixracın payı 36%-ə çatıb. Müqayisə
üçün: 2019-cu ildə ixrac 31% təşkil edib. Yağlarımızın xaricə tanınması ilə
bağlı maraqlı fakt ondan ibarətdir ki, bu gün biz hər ikinci “Gazpromneft” və
“G-Energy” motor yağlarını avtomobil sürücüləri üçün 1-5 litrlik qablaşdırmada
ixrac edirik.
Bu il Kanada, Avstriya, Qvineya, Qətər, Səudiyyə Ərəbistanı,
Oman, İordaniya, Küveyt GPN-SM üçün yeni istiqamətlər oldu. Avropada satış həcmini
32% artırmağı bacardıq. Məhsullarımızın əksəriyyəti İtaliya, İspaniya,
Bolqarıstan, Yunanıstan, Baltikyanı ölkələrdə istehlak olunur. Məsələn,
İtaliyada geniş çeşiddə sənaye avadanlıqları üçün sənaye yağları seqmentində
10% payımız var.
İndi biz Yaxın Şərqdə və Afrikada yaxşı inkişaf perspektivləri
görürük. Bu il Mərakeşə çatdırılmalar ikiqat artıb - həm motor, həm də sənaye xətləri,
qablaşdırılmış premium məhsulların payı demək olar ki, 60% təşkil edir.
Şirkətin strateji məqsədlərindən biri 2030-cu ilə qədər
premium məhsullarımızın demək olar ki, 70%-ni xarici bazarlarda satmaqdır.
Lakin artıq bizim imkanlarımız texniki xidmət üçün xərclərin və vaxtın
azaldılması üçün rəqəmsal texnologiyaların tətbiqi, elektromobillərin və
hibridlərin payının artırılması kimi əsas qlobal bazar tendensiyalarının
formalaşmasında fəal iştirak etməyə imkan verir. karbon izini azaltmaq,
uzadılmış dəyişdirmə intervallı məhsullarına artan ehtiyac.
— Həm dünya bazarlarında, həm də Rusiyada tanınmış qlobal
istehsalçılarla rəqabət aparmaq nə dərəcədə çətindir?
— Rəqabət hələ də yüksəkdir, lakin indi biz dünya liderləri
ilə bərabər səviyyədə oynayırıq. 1990-cı illərin sonu - 2000-ci illərin əvvəllərində
Rusiyaya bir çox avtomobil və avadanlıq idxal edildi, tövsiyələr xarici
avadanlıq istehsalçılarına məlum olan yalnız xarici yağların istifadəsini göstərdi.
Rusiya bazarı kifayət qədər uzun müddət bu vəziyyətdə yaşadı, lakin zaman
keçdikcə özünün yüksək texnologiyalı məhsulları ortaya çıxdı. Əvvəlcə OEM
(Orijinal Avadanlıq İstehsalçısı) ilə əlaqə saxladıqda, biz tez-tez onlar tərəfdən
şübhə ilə qarşılaşırdıq, biz məhsulların xüsusiyyətlərini ağır şərtlər altında
sınaqlar vasitəsilə sübut etməli, sonra nəticəni yoxlamaq üçün müstəqil
laboratoriyaları dəvət etməli olduq. On
ildir ki, GPN-SM çox böyük işlər görür və biz brendlərimizlə bağlı istehlakçı
maneələrini dəf edə bilmişik.
İndi biz ildə orta hesabla 60-dan çox yeni məhsul istehsal
edirik ki, bu da bir sıra parametrlərə görə tez-tez xarici analoqları üstələyir.
Hər il mütəxəssislərimiz təxminən 15 min laboratoriya testi keçirir, bəzi
formulalar bir neçə yüz sınaqdan keçir. Beləliklə, G-Energy Synthetic Active
5W-40 sintetik mühərrik yağını bazara çıxarmazdan əvvəl təxminən 800 sınaqdan
keçdi - indi o, Rusiya və xarici avtomobil sahibləri arasında ən populyar məhsullardan
biridir.
Ümumilikdə məhsullarımız artıq dünyanın aparıcı OEM-lərindən
500-dən çox təsdiq almışdır.
- Belə görünür ki, kifayət qədər güclü elmi-tədqiqat bazası
olmadan məhsulların keyfiyyətini yüksəltmək, eləcə də rəqabət qabiliyyətini
qorumaq mümkün deyil?
— Bu, fəal şəkildə sərmayə qoyduğumuz əsas iş sahələrindən
biridir. Avadanlıq, yağ və aşqar istehsalçıları arasında sənaye dialoqunu təşkil
edən ATIEL - Avropa Sürtkü Yağları Yaradıcıları və İstehsalçıları
Assosiasiyasının komitələrində işləməkdən çox şey gəlir. Buna görə də,
sorğudakı dəyişiklikləri ilk öyrənən bizik və işimizi elə qururuq ki, avadanlıq
və ya yeni tələblər bazara gətirilənədək artıq hazır təklifimiz var.
Bunun üçün bizim xarici tədqiqat laboratoriyalarından
asılılığı azaltmaq və qabaqcıl inkişafları öz avadanlıqlarımızda sınaqdan
keçirmək strateji əhəmiyyət kəsb edirdi. Buna görə də 2021-ci ildə ən müasir
triboloji avadanlıqlarla təchiz edilmiş GPN-SM tədqiqat mərkəzi (SRC) fəaliyyətə
başlamış, onun sertifikatlaşdırılması və kalibrlənməsi bu yaxınlarda başa
çatdırılmışdır. Növbəti illərdə elmi-tədqiqat və inkişaf mərkəzi geniş çeşidli
məhsulların və yüksək texnologiyalı yağlar üçün xüsusi komponentlərin
hazırlanmasına diqqət yetirəcəkdir. İndi mütəxəssislər artıq dəniz gəmi yağları
və ağır yüklənən kommersiya avtomobilləri üçün əlavələrin ilk sınaqlarını
keçirirlər.
Reseptlər üzərində işləmə sürətini artırmaq üçün biz prosesi
rəqəmsallaşdırırıq, öz proqram təminatımız var - süni intellekt texnologiyasına
əsaslanan daxili inkişaf. Rəqəmsal məhsul on il ərzində toplanmış tədqiqat
bazası əsasında gələcək yağın fiziki və kimyəvi xassələrini modelləşdirən maşın
öyrənmə alqoritmlərinə əsaslanır. Bu, əslində, tələb olunan xüsusiyyətləri nəzərə
alaraq sürtkü yağlarının komponent tərkibinin kompüter simulyasiyasıdır. Bunun
sayəsində hər bir tədqiqat layihəsi üzrə sınaq nümunələrinin sayı üç dəfə, hədəf
reseptinin işlənib hazırlanması vaxtı isə 40% azaldılıb.
Texnoloji cəhətdən inkişaf etmiş sürtkü yağları çox incə
parametrləri olan məhsullardır, onların köməyi ilə yağ istehlak materialı
deyil, strukturun ayrılmaz hissəsi olur. İndi biz işləyən yağın parametrlərinə
uzaqdan nəzarət edəcək və onlardan istifadə edərək avadanlığın vəziyyətini
diaqnostika aparacaq rəqəmsal texniki xidmətin patentləşdirilməsinə başlayırıq.
Biz dəfələrlə bu proqramı ən ağır şəraitdə - rally reydlərində, çöl şəraitində,
karxanalarda, avadanlığın işlədiyi yerdə sınaqdan keçirmişik. Diaqnostikamız
sizə problemi mexaniklər yaxınlaşan nasazlığın ilk əlamətlərini görməmişdən əvvəl
həll etməyə imkan verir. Müəssisələr üçün bu, avadanlığın fasiləsiz və planlı
işləməsi deməkdir. İndi yağ seçimindən tutmuş istismara nəzarətə və onun növbəti
dəyişdirilməsinə qədər ekspert texniki dəstəyi bizim uğurlu kommersiya xidmətimizdir.
Buna yaxşı tələbat var, bu il biz geniş çeşidli avadanlıqlara malik müəssisələr
üçün 8 minə yaxın belə xidmət həyata keçirmişik.
- Belə çıxır ki, bu cür xidmət və məhsulları bazara
çıxarmaqla istehlakçının gözləntilərini dəyişirsiniz?
— Burada istehlakdakı ümumi dəyişikliklərə daha çox reaksiya
veririk — təkliflərin vaxtında və fərdiləşdirilməsi vacibdir. Rusiya
distribyutorları ilə qarşılıqlı əlaqənin rəqəmsallaşdırılmasını demək olar ki,
başa çatdırdıq, indi bütün işlər şəxsi onlayn kabinet -hesablar vasitəsilə həyata
keçirilir, bu, gündəlik hərəkətləri və sifarişlərin emal müddətini yarıya
endirir; gələn ilin əvvəlində xarici tərəfdaşlar sistemə qoşulacaq.
Sentyabr ayında yağların topdan satışı üçün əlverişli
elektron platforma istifadəyə verildi, o, Rusiya və xarici iştirakçılar üçün əlçatandır.
Onlayn format şəffaf qiymətləri təmin edir və hər bir əməliyyatın logistikasını
nəzərə alır. Bu müddət ərzində biz 30 min tona yaxın məhsul satmışıq və alışdan
istehlakçıya çatdırılana qədər olan müddəti yarıya qədər qısaltmışıq.
Biz pərakəndə satışda təmsilçiliyi dəyişdirdik - şəxsi nəqliyyat
vasitələri və kiçik avadanlıqlar üçün demək olar ki, bütün yağlar və bunlar 250
addadır, ən böyük onlayn mağazalarda təqdim olunur. Bu kanalda satışlar bir il ərzində
4% artıb.
— Ümumilikdə sürtkü yağları bazarında hansı əsas
tendensiyaları müəyyən edə bilərsiniz?
— Bütün biznes maksimum səmərəliliyə uyğunlaşdırılıb, ona
görə də avadanlıq indi çox çətin şəraitdə – daha yüksək yüklərdə, təzyiqdə,
temperatur dəyişkənliyində işləyir. Eyni zamanda, OEM-lər sürtünmə səthləri
arasındakı boşluqları azaltmaqla hissələrin istehsalının dəqiqliyini artırır.
Bu o deməkdir ki, yeni avadanlıqların istismarı üçün aşağı özlülüklü, enerjiyə
qənaət edən sürtkü yağlarına ehtiyac duyulur və yüksək yük altında istismar
zamanı etibarlı mühafizəni təmin edən sintetik yağlara daha çox tələbat
yaranır.
"Sintetika"nı
gələcəyin məhsulu hesab edirəm. 2020-ci ildə onun Rusiya Federasiyasında
payı 23%, dünyada isə 28% təşkil edib. Proqnozlarımıza görə, on ildən sonra rəqəmlər
10 faiz bəndi artacaq və yalnız daha da artacaq. Bu il GPN-SM-nin ümumi
satışlarında sintetik və yarı sintetik yağların payı 31% təşkil edib ki, bu da
pandemiyadan əvvəlki 2019-cu illə müqayisədə 6 faiz bəndi çoxdur.
Biz bazarın "sintetik" gələcəyinə hazırıq və Omsk
sürtkü yağları zavodunda hidroizodemumdan təmizlənmə kompleksinin (HIDP)
tikintisi layihəsini həyata keçiririk. GIDP 2023-cü ildə bizi sintetik yağlar
üçün öz bazamızla təmin edəcək əsas texnoloji resurs olacaq. Paralel olaraq, il
ərzində özümüzə məxsus sulfonat əlavəmizin sınaqları aparılmışdır. Gələn il biz
onu istehsalata inteqrasiya edəcəyik. Bu, aşqarların ümumi həcmində idxal
olunan komponentlərin 35%-ə qədərini əvəz etməyə imkan verəcək. Bu layihələr
sayəsində 2030-cu ilə qədər biz Rusiya Federasiyasındakı bazar payımızı 25%-ə
çatdırmağı və qlobal bazarda iştirakımızı artırmağı gözləyirik.
www.autoprofi.az
official distributor of Gazpromneft-Lubricants